Barbie uvádí na trh svou první panenku s Downovým syndromem ve snaze pomoci více dětem najít hračku, která je bude reprezentovat.
Panenka je menší a zavalitější než její předchůdkyně, má také širší nos a madlový tvar očí typický pro toto onemocnění. Firma Mattel tak chce podpořit inkluzi, nové panenky mají podle jejího prohlášení "lépe odrážet svět kolem nás".
"Našim cílem je umožnit všem dětem, aby se v Barbie viděly, a zároveň je povzbudit, aby si hrály s panenkami, které nevypadají jako ony samy," uvedla výkonná víceprezidentka frmy Lisa McKnight. "Chceme přispět k tomu, abychom prostřednictvím hry bojovali proti sociální stigmatizaci," dodala McKnight.
Na koncepci panenky se podílela americká nezisková organizace Národní společnost pro Downům syndrom, která pomáhá lidem s touto diagnózou i jejich blízkým. Právě na jejich radu má panenka růžový náhrdelník s třemi šipkami směřující nahoru, což představuje trojici chromozomu 21.
Na nohou má nová Barbie růžové tenisky s ortézami, které některé děti se syndromem používají.
Downův syndrom je vrozená genetická porucha, kdy postižený jedinec má místo dvojice chromozonu 21 trojici. Postihuje asi jednoho novorozence ze 700 až 800 a projevuje se mentálním postižením, charakteristickými obličejovými rysy a také častějšími srdečními defekty.
Mattel se v kampani spojil s britskou modelkou Ellie Goldstein, která sama má Downův syndrom.
+ video
Žádné komentáře:
Okomentovat